Reinventarea constantă - o altă lecție de antreprenoriat
În cadrul programului EMBA de la ASEBUSS, am avut privilegiul să întâlnesc, prin intermediul unei întâlniri facilitate de prof. Alina Parancu, un Director de Creație, fondatoarea business-ului cu pantofi şi genţi, care a reuşit să vândă în New York și Paris pantofii făcuţi în România - Cristina Bâtlan - cunoscută şi drept „doamna Musette”.
Antreprenoare și fondatoare a startup-ului „Ceai de Fericire”, - CHANAND - m-a captivat instantaneu cu energia ei contagioasă și sinceritatea cu care ne-a împărtășit din experiența sa.
Experiența mea în lucrul cu oamenii mi-a arătat că gestionarea unei echipe poate fi o provocare imensă. Secretul, după cum am aflat de la Cristina Bâtlan, constă în a te antrena și a avea încredere în propria capacitate de evaluare și decizie,, Ne place foarte mult ceea ce facem, punem pasiune, avem o echipă mare, tânără. Suntem peste 600 de oameni la Musette. Avem clienți fideli, pe care îi iubim foarte mult și îi stimăm și facem totul pentru ei”. Dar ce înseamnă să conduci o echipă de peste 600 de angajați? ,,Când lucrezi cu oamenii în fiecare zi apare o problema, deci nu trebuie să vă speriați, ci trebuie să vă antrenați!,,
În lumea afacerilor, atingerea poziției de lider este un obiectiv pe care mulți îl urmăresc, însă păstrarea acestei poziții este chiar mai dificilă. Ne-a povestit cum pentru a menține poziția de lider, adoptă anumite principii. Să fim mereu conectați la schimbările din industrie și la nevoile în continuă evoluție ale clienților. Adică să fim în permanență în mișcare, să ne reinventăm și să adaptăm strategiile și produsele pentru a rămâne relevanți într-un mediu în continuă schimbare. Nu este posibil fără o cultură organizațională puternică și o echipă angajată. În cazul Musette, pasiunea și devotamentul fiecărui membru sunt motoarele principale al succesului. ,,În fiecare an există două colecţii de bază şi două colecţii pronto-moda (cu un număr redus de produse), precum şi colecţii pentru evenimente speciale. Încurajăm inovația și colaborarea pentru a oferi cea mai bună experiență clienților noștri. Nu subestimăm aspectele legate de calitate - Produsele și serviciile noastre trebuie să fie întotdeauna de cea mai înaltă calitate,,
Mai nou, Cristina a reușit să transpună în startup-ul ei, „ CHANAND”, lecțiile învățate din cele două decenii de experiența de la Musette. Această marcă de îngrijire a pielii reflectă esența fericirii și personalitatea ei, oferind consumatorilor un lux absolut. Îndrumându-ne cu generozitate, Cristina ne-a împărtășit încrederea și research-ul ei, subliniind importanța concentrării energiei în direcții clare și în grija sinceră față de consumatori.
În timpul întâlnirii, Cristina ne-a încurajat să fim mereu diferiți și să ne concentrăm pe îmbunătățirea continuă a calității și a produselor noastre. Într-o lume în care competiția este acerbă, diferențierea devine crucială. Un principiu pe care l-am învățat este că, în fața incertitudinii, evaluarea devine cheia creșterii și dezvoltării afacerii. Alegerea atentă a direcției, bazată pe perseverență și încredere în propria intuiție, este importantă în orice domeniu. Indiferent de domeniul în care activăm, produsul și grija față de el definesc succesul nostru.
Am simțit grija ei pentru echipa și am apreciat dorința ei sinceră de a afla mai mult despre domeniul în care activăm, pentru a putea valorifica experiența sa și pentru a adapta sfaturile sale în funcție de nevoile noastre. Cu o atenție profundă pentru fiecare membru al echipei, Cristina s-a implicat activ în înțelegerea diversității abordărilor și a perspectivei fiecăruia. Crede cu tărie în puterea educației și este hotărâtă să investească în acest domeniu.
M-a impresionat empatia ei pentru acest domeniu și recunoașterea măreției produsului educațional. Cristina înțelege că, în educație, rezultatele pot dura ani de zile să se vadă, spre deosebire de alte industrii unde succesul poate fi vizibil într-un interval mult mai scurt de timp. Este conștientă că pentru a vedea efectele pozitive ale investiției în educație, trebuie să ne antrenăm răbdarea și să fim pregătiți să investim timp și resurse în acest proces. Efectele investițiilor în educație pot fi observate abia peste ani, iar acest lucru necesită un angajament pe termen lung și o încredere fermă în procesul de învățare.
Să ne străduim întotdeauna să fim mai buni decât standardul impus de piață. Ca antreprenori, suntem datori să aducem inovație și calitate în tot ceea ce facem, știind că, în cele din urmă, succesul vine prin perseverență, efort și îmbunătățire continuă.
Comentarii
Trimiteți un comentariu