O alta ora de matematica @ltfel
,,La sfârșitul orelor, elevii au declarat că a fost cea mai captivantă lecție de matematică până acum, deși, de fapt, au avut două ore! Subiectul? Recapitularea operațiilor cu numere zecimale finite - adunări, scăderi, înmulțiri - a avut tema alegerii unui meniu sănătos cu un buget limitat pentru un număr de persoane. Operațiile cu numere zecimale finite, o lectie care face matematica să pară palpitantă și utilă în viața de zi cu zi. În timp ce studiau prețurile din revistele de supermarket-uri aduse și se străduiau să găsească cele mai bune oferte pentru un meniu sănătos, elevii începeau să pună întrebări și să dea sugestii. Însă foarte savuroase au fost discuțiile lor în timp ce analizau posibilele alimente pentru meniu. "E sănătos acest aliment sau nu? Eu vreau ceva cu minerale!" a întrebat cineva, scuturînd revistele cu o privire curioasă. "Luăm și legume congelate?" a sugerat altcineva, și îndată a primit replica: "Nu, mai bine proaspete!" O discuție animată a urmat, cu elevii dezbătând între ei preferințele și beneficiile pentru sănătate. "Să nu luăm mezeluri, mai bine brânză telemea, e mult mai sănătoasă!" a intervenit altcineva cu hotărâre. Lucrurile deveneau cu adevărat interesante când discutau despre meniul propriu-zis. După ce s-au hotărât asupra meniului, elevii și-au dat seama că pentru a nu depăși bugetul, trebuie să facă calcule precise."Sa ne hotărâm întâi ce gătim și apoi să facem calculele cu ce ne trebuie", "Noi facem paste?" a întrebat cineva, și altcineva a răspuns cu un zâmbet: "Dar nu prea merge penne cu chiftele!
Și, bineînțeles, nu puteau uita de desert. "Totuși să ne îndulcim! Haideți doamna, vă rugăm, nu-i așa că nu ne penalizați? dati-ne voie și la ceva dulce! A urmat o rugăminte plină de haz din partea copiilor, care au cerut și un desert, încercând să mă convingă că și energia este importantă într-o alimentație sănătoasă.
În timp ce adăugau diverse produse în coșul de cumpărături, elevii au devenit tot mai conștienți de nevoia de a gestiona bine bugetul. Cu toții erau de acord că este important să se gândească la buget. "Să calcum acum! Cineva să ne dea o foaie!", și toată lumea se punea pe treabă, calculând gramaj, număr de bucăți pentru fiecare produs în parte. "Creveti pane sau brânză pentru pizza? Mai avem bani!!", se auzea în sala de clasă, iar bucuria lor era molipsitoare.
Pe măsură ce lista de cumpărături devenea mai detaliată, elevii au început să pună la îndoială prețurile și calitatea produselor. "Vinul roșu? Fetească neagră e foarte bun!"s-a auzit deodată, și râsete zgomotoase au umplut sala "Dar de unde știi? Ai băut tu?" iar răspunsul prompt nu a întârziat să apară: "Nu, tata, și zice că e bună!" Haideți, lăsați glumele, ne expiră timpul, ne hidratăm cu apă, 3 sticle ajung! sunt 6 litri!
În timp ce calculau și discutau, elevii au avut o serie de momente de înțelegere și dezvoltare a abilităților matematice. "Mamaaaăăă, 62.58 lei doar pentru 5 produse! Îți dai seama cât costă pentru o săptămână mâncarea!?" a exclamat cineva. Pe măsură ce discuțiile și calculele continuau, elevii au descoperit noi aspecte legate de gestionarea bugetului și a alimentației sănătoase. "Auziți, dacă reciclăm o sticlă, primim un cupon de reducere și ne mai rămân bani!" a spus altcineva entuziasmat.
În timp ce elevii se străduiau să rezolve problemele și să aleagă ingredientele pentru meniul lor, dialogurile lor animate subliniau importanța colaborării și atenției la detalii. Replicile precum "Lăsați spațiu să facem calculele!" și "A pus direct rezultatul, nu e bine!" evidențiau dorința lor de a urma regulile și de a aborda problema cu atenție. Observația "Uitați-vă la tabla cum a făcut doamna schița! E bine așa!" reflecta dorința lor de a învăța din exemplul oferit și de a respecta cerințele.
Pe măsură ce discuțiile continuau, elevii au remarcat importanța valorii și puterii virgulei în calcule și bugetare "79 de lei pe o ceapă verde!!! Nu, 7.9 lei toate! Așa da, 79 de lei e diferit de 7,9 lei, rămâneam fără bani!"
În timp ce își planificau meniul, replicile lor reflectau grijă pentru preferințele culinare ale posibililor invitați. Dialogurile precum "D-aia am pus stevia în coș, să facem ciorbă! Mai bine facem supă! Uite, mai bine facem păstai la felul 2!" evidențiau eforturile lor de a lua în considerare opțiunile alternative pentru a satisface toate gusturile inclusiv vegetariene/ vegane.
Cu lista de cumpărături completată și calculele făcute cu atenție, elevii s-au simțit mândri de munca lor în echipă și de abilitățile lor de a face alegeri sănătoase și economice. Și-au prezentat și susținut ideile inventând povești care să ne convingă că meniul lor sănătos respectă cerințele problemei matematice și merită încercat acasă.
Și ca în orice poveste cu final fericit, după multe râsete și provocări, lista finală de cumpărături era gata.
Comentarii
Trimiteți un comentariu