Postări

Ați simțit vreodată că sunteți pe „drumuri paralele” cu cineva? – Înțelegerea conceptuală a noțiunii de paralelism și felul în care vedem lumea

Imagine
Ați simțit vreodată că sunteți pe „drumuri paralele” cu cineva? Intelegerea conceptuală a noțiunii de paralelism –felul în care vedem lumea Mi-a plăcut mereu să privesc lucrurile „altfel”. Ca lider în educație, sunt fascinată de oamenii care integrează natural credințele și aspirațiile lor în munca de zi cu zi. Ca elev, mi-ar fi plăcut să am profesori care să combine noțiunile predate cu experiențe reale, iar, ca profesor, mă uit întotdeauna după metode și proiecte care dezvoltă atât limbajul matematic, cât și abilitățile soft. De curând,  ca educație alternativă,  în matematica mea, fiecare oră are scopul de a lăsa elevii să „vadă”,  să  „audă” și să „înțeleagă” conceptele.   Să privim imaginea aceasta: Ce văd? Ce cred? Ce mă întreb? Se spune că o imagine valorează cât o mie de cuvinte. Dar oare putem găsi 1000 de cuvinte din limbajul matematic care să descrie ce vedem?   ,, Când privesc această imagine, gândurile mele zboară spr...

Dincolo de diploma EMBA: despre Curaj, Perseverență și Sprijin

Imagine
            Dacă ar fi fost să mă sune duminică dimineață, Bianca și să mă întrebe cum a fost în cei doi ani de program EMBA, cred că nu aș fi știut ce să îi răspund ... Mi-ar fi fost mai greu decât să susțin prezentarea. Pentru că, ce a fost pentru mine această experiență, nu este ceva ce pot pune într-un simplu răspuns sau într-o poveste frumoasă ... Cum să redai în cuvinte o călătorie plină de speranțe, începută la inițiativa altcuiva, într-un moment fragil în care un ideal construit din încredere și multă muncă s-a destrămat înainte de a prinde contur deplin, lăsând dezamăgirea să te cuprindă? Este ca și cum ai încerca să povestești despre un zbor neîmplinit, despre un cer în care,  chiar dacă nu ai avut șansa să-ți întinzi pe deplin aripile, ai simțit vântul curentului care îți promitea libertatea – un vânt plin de promisiuni, dar care s-a risipit brusc, mult prea repede decât te-ai fi așteptat.  Însă totuși, când îmi amintesc cum a...

În papucii elevilor ... cu #DataMathLab !

Imagine
  În papucii elevilor ... cu  #DataMathLab   ! A doua întâlnire fizică, sâmbătă 2 noiembrie,   la #DatamathLab a fost încă un pas pe drumul redescoperirii în care noi, profesorii de matematică, ne-am putut pune, la propriu, „în papucii elevilor” și să reflectăm asupra modului în care învățăm. John Hattie ne amintește: „Învățarea nu este un eveniment solitar, ci un proces social în care contextul și interacțiunea sunt fundamentale.,, Cum putem să-i ajutăm să înțeleagă cu adevărat, nu doar să memoreze ?” a fost una dintre întrebările-cheie pe care împreună cu echipa #ASPIRE ne-am propus să le explorăm. John Hattie sublinia importanța acestui tip de învățare, spunând: „ Cel mai puternic impact asupra învățării elevilor vine din evaluarea propriilor noastre predări .” Și, am început să ne gândim la propriile noastre practici didactice.... Un aspect important al învățării eficiente este empatia față de elevi. A te „pune în papucii lor” nu este un simplu joc de imagi...