Postări

Cu DataMathLab, matematica este o experiență colectivă la Step By Step - pentru fiecare 100 m pe orizontală, câștigăm 10 m pe verticală

Imagine
  Pentru a doua oară, am avut privilegiul să particip la Festivalul Național DataMathLab (28 iunie 2025,  https://www.aspireteachers.ro/datamathlab-festival2025) , un eveniment care, asemenea unei funcții exponențiale, crește în valoare și semnificație cu fiecare ediție. Organizarea excepțională, energia comunității și profunzimea conținutului m-au făcut să mă simt din nou parte dintr-o mișcare educațională vie, care își propune să transforme nu doar predarea matematicii, ci și percepția despre ea în societatea românească. Am intrat în curtea Colegiului Național „Andrei Șaguna” din Brașov cu emoția revederii și cu așteptări mari. Dacă la prima participare am fost dominată de curiozitate, acum am trăit experiența cu o responsabilitate diferită: am fost parte din echipa Școlii Gimnaziale Step by Step a profesorilor de matematică, conștientă și surprinsă de atmosfera încărcată de pasiune pentru învățare, de zecile de voci entuziaste, de energia invitaților internaționali și a p...

🕊️ A nu tăia aripi, ci a construi zboruri – Despre profesori, învățare profundă și experiența MERITO 2025

Imagine
  🕊️ A nu tăia aripi, ci a construi zboruri – Despre profesori, învățare profundă și experiența MERITO 2025 „Educația nu este umplerea unui vas, ci aprinderea unui foc.” — Plutarh Sunt momente în viața profesională când deciziile nu se iau din tabele sau proceduri, ci dintr-un instinct de încredere. Așa a fost când Lorena, profesoară de matematică și diriginte a Școlii Gimnaziale Step by Step, a venit și mi-a spus: „Am văzut sesiunile de învățare ale Forumului MERITO. Aș vrea să merg. Mai ales la cele pentru Săptămâna Verde. Oare se poate? Cât de ușor ar fi fost să spun „Nu”. Să invoc un context greu, o perioadă aglomerată sau resurse limitate. Dar atunci mi-a revenit în minte propria experiență trăită la Forumul MERITO Râșnov 2023. Este o comunitate în mișcare, o grădină vie de idei, așa cum a fost Grădina Schubz, locul în care am pășit prima dată cu emoție, în primul atelier: „Joaca în sala de clasă – practici de predare și evaluare prin exerciții de teatru de improvizați...

La mulți ani, AVE! La 10 sau 35, rămâne povestea unei inimi care bate pentru educație

Imagine
            M-am întrebat de multe ori cum ar fi arătat parcursul meu dacă nu aș fi fost selectată în prima generație a Academiei de Leadership în Educație și Management Școlar  a Asociației pentru Valori în Educație. Dacă acea comisie de la interviul final nu ar fi văzut în mine potențialul dincolo de emoții, ezitări și începuturi. Dacă privirile întâlnite atunci, în sesiunile de formare, nu mi-ar fi fost faruri, ci oglinzi în care să-mi văd doar greșelile primului meu an ca director.           M-am întrebat cum aș fi rezistat într-un sistem unde nepotismul își face loc nestingherit, într-un context adesea sufocat de corupție și de binecunoscutul „lasă că merge și așa”. Dacă nu ar fi existat, la momentul potrivit, acei oameni-lumină care nu au venit să judece, ci să susțină. Oameni care nu au pus reflectoarele pe ce nu funcționează, ci au aprins în mine scântei pe care nici nu știam că le port.    ...

Ați simțit vreodată că sunteți pe „drumuri paralele” cu cineva? – Înțelegerea conceptuală a noțiunii de paralelism și felul în care vedem lumea

Imagine
Ați simțit vreodată că sunteți pe „drumuri paralele” cu cineva? Intelegerea conceptuală a noțiunii de paralelism –felul în care vedem lumea Mi-a plăcut mereu să privesc lucrurile „altfel”. Ca lider în educație, sunt fascinată de oamenii care integrează natural credințele și aspirațiile lor în munca de zi cu zi. Ca elev, mi-ar fi plăcut să am profesori care să combine noțiunile predate cu experiențe reale, iar, ca profesor, mă uit întotdeauna după metode și proiecte care dezvoltă atât limbajul matematic, cât și abilitățile soft. De curând,  ca educație alternativă,  în matematica mea, fiecare oră are scopul de a lăsa elevii să „vadă”,  să  „audă” și să „înțeleagă” conceptele.   Să privim imaginea aceasta: Ce văd? Ce cred? Ce mă întreb? Se spune că o imagine valorează cât o mie de cuvinte. Dar oare putem găsi 1000 de cuvinte din limbajul matematic care să descrie ce vedem?   ,, Când privesc această imagine, gândurile mele zboară spr...